Čitajući Pavlove izvještaje i izvještaje Evanđelja o Kristovu uskrsnuću očito je da je kršćanska zajednica odmah od prvih dana nakon Kristove muke i smrti čvrsto vjerovala u Njegovo uskrsnuće. Pavao piše Korinćanima: „Predadoh vam ponajprije što i primih“ (1 Kor 15,3).
Sveti Pavao
Prvi pisani trag o uskrsnuću potječe dvadesetak godina poslije Kristove smrti. Zapisao ga je sv. Pavao u poslanicama: Korinćanima (1 Kor 15, 3-6) i Timoteju (2 Tim 2, 8). Sv. Pavao svjedoči da Raspeti nije ostao u smrti, nego da je treći dan uskrsnuo (1 Kor 15,4).
Evanđelja
Evanđelisti spominju da je Isus bio pribijen na križ, tri dana bio mrtav u grobu, treći dan uskrsnuo (izišao) iz groba.
- Matej opisuje da su žene (Marija Magdalena i druga Marija) na uskrsno jutro došle na Isusov grob, vidjele su da je grob prazan, pored groba bio je anđeo, malo kasnije da im Isus ukazao, da je najavio ukazanje apostolima koje će se dogoditi u Galileji. (Mt 28, 1-10).
- Marko izvještava kako su Marija Magdalena i Marija Jakovljeva i Saloma pošle na Isusov grob. Grob su našle otvoren, u grobnici nije bilo Isusa nego mladić zaogrnut bijelom haljinom. Mladić ih izvijesti da je Isus uskrsnuo i da tu vijest jave Petru i drugim učenicima, te da pođu u Galileju da će ga u Galileji vidjeti. Potom Marko izvještava da se Isus ukazao Mariji Magdaleni i dvojici učenika na putu u Emaus, ali ni jedno ni drugo ukazanje apostoli nisu povjerovali. Zbog njihove nevjere Isus ih je ukorio (Mk 16, 1-14)..
- Luka opisuje da su pobožne žene (Marija Magdalena, Ivana i Marija Jakovljeva) rano na uskrsno jutro pošle na grob, grob su našle otvoren, one zbunjene u strahu kod otvorena groba, prilaze im dva čovjeka u blistavoj odjeći i izvještavaju ih da je Isus uskrsnuo. One se uputiše s groba i vijest o Kristovu uskrsnuću javiše jedanaestorici i drugima. Oni izvješće pobožni žena ne prihvatiše ozbiljno. Međutim Petar potrča na grob uvjeriti se i vidjeti što je. Našao je u grobu povoje u koje je tijelo Isusovo bilo umotano, vrati se s čuđenjem i pitanjem „što se zbilo“ (Lk 24,1-12). Slijedi Lukino izvješće o Kristovu ukazanju dvojici učenika na putu u Emaus (Lk 24,13-35) i apostolima u Jeruzalemu (Lk 24,36-49).
- Ivan izvještava da je Marija Magdalena rano na uskrsno jutro, još za mraka pošla na Isusov grob. Nalazi grob otvoren. U njega ne ulazi, nego otrči tu vijesti javiti Šimunu Petru i drugom učeniku koga je Isus ljubio (Ivan). Kako je Magdalena vidjela da je grob otvoren pretpostavila je da unutra nema Isusova tijela pa reče Petru i Ivanu „Uzeše Gospodina iz groba i ne znamo gdje ga staviše.“ Na tu vijest Petar i Ivan žurno odoše na grob. Grob nalaze otvoren bez Isusova tijela. Obadvojica su povirili unutra: unutra su povoji u koje je bilo umotano Isusovo tijelo i ručnik koji je na Isusovoj glavi. Povoji i ručnik nisu bili skupa nego napose umotani. (Iv 20,1-10). Slijedi Ivanova izvješća o Isusovu ukazanju Mariji Magdaleni (Iv 20,11-18), apostolima u Jeruzalemu bez Tome na uskrsnuo večer (Iv 20,19-25), osam dana kasnije, ponovo u Jeruzalemu apostolima s Tomom (Iv 20,26-29) i apostolima u Galileji, na Tiberijatskom moru (Iv 21,1-14).
Sv. Petar
Petrova svjedočenja o Kristovu uskrsnuću na Duhove (Dj 2,4-32), svjedočanstvo kod ozdravljenja uzetoga (Dj 3,15), Petrovo i Ivanovo svjedočanstvo na sudu (Dj 4,10), svjedočenje Petra i apostola na sudu (Dj 5,30), Petrovo svjedočanstvo pred satnikom Kornelijem (Dj10,40).
Djela apostolska
Djela apostolska govore kako se Isus od trećeg pa do 40 dana nakon muke, smrti i uskrsnuća ukazivao na različitim mjestima i različitim ljudima (Dj 1,3; 9,5-6).
Crkveni oci
Crkveni oci iz prvog stoljeća kršćanstva raspravljali su o Kristovu uskrsnuću: Iganacije Antiohijski (rođen oko 35., mučen oko107.), Sveti Polikarp, (rođen 69., umro 155.) i Sv. Justin (rođen oko 100., mučen oko 165.)
Nekršćanski izvori
Josip Flavije (rođen oko 37. godine, umro oko 100.), Židov, nije bio kršćanin, spominje Isusovu smrt i uskrsnuće te kaže: „Kada je Poncije Pilat, po optužbi židovskih vjerskih vođa, osudio Isusa na razapinjanje, oni koji su ga voljeli, nisu ga prestali slijediti, ukazao im se treći dan, ponovno živeći, kako su Božji proroci prorokovali, usporedno s velikim brojem drugih veličanstvenih stvari vezanih uz njega.“